EKC bedwingt ook Gorecht

EKC VR1  De voetbaldames van EKC (Eenrum/Kloosterburen) speelden zaterdag 26 november op sportpark Eenrum tegen het laag       geklasseerde Gorecht uit Groningen. Onder leiding van scheidsrechter R. Wierenga bleek EKC al gauw de bovenliggende         partij. De stadjers mochten ook wel wat pogingen doen maar verder overheerste de thuisploeg. Echter het benutten van de   kansen was een tweede. Na 11 minuten kreeg EKC wel een tegenslag te verwerken. Emma Postma kon niet verder en werd   vervangen door Amber Meijer. In de 21e minuut was het wel raak. Goaltjesdief Sarah Rijzinga zorgde voor de 1-0. Daarna   wilde EKC meer. Na een half uur leek Gorecht wat meer te komen maar dat vervaagde alweer snel. Echter wat EKC ook nog   probeerde tot de rust bleef de 1-0 stand gehandhaafd.

Ook na de rust controleerde EKC de wedstrijd. Gorecht kwam er nauwelijks aan te pas. Wel speelde EKC wat moeilijk en onrustig wat mede leidde tot het missen van de geboden mogelijkheden. EKC-keepster Irene Bos kreeg dan ook maar weinig ballen te verwerken. In de 67e minuut gooide EKC de wedstrijd in het slot. Na een voorzet van Nicky Knol van rechts kopte Judith Zuidersma de 2-0 tegen de touwen. In de 76e minuut kwam Anouk Koster erin voor Desie Tjoelker terwijl 9 minuten later Sarah Rijzinga plaats maakte voor MO17-speelster Anouk Faber. Het leverde EKC evenwel geen doelpunten op maar met de 2-0 bleven alle drie de punten in Eenrum. Coach Olger Jonker gaf zijn ploeg een pluim voor het goede spel. Komende zaterdag gaat het uit naar Potetos in Groningen.

EKC – Gorecht 2-0 (1-0). 21. Sarah Rijzinga 1-0; 67. Judith Zuidersma 2-0.
Scheidsrechter: R. Wierenga (Kloosterburen)
EKC: Irene Bos, Nicky Knol, Judith Zuidersma, Marije Roelink, Joni Lukkien, Desie Tjoelker (76. Anouk Koster), Emma Postma (11. Amber Meijer), Wendy Reitsma, Iris Knol, Sarah Rijzinga (85. Anouk Faber), Rebecca Postma.

Foto: Desie Tjoelker omhelst Judith Zuidersma na de 2-0; Sarah Rijzinga komt aangesneld.