vv Winsum 2 schakelt EKC uit

De tweede bekerwedstrijd voor de EKC dames van Eenrum en Kloosterburen vond zaterdagmiddag 9 september plaats in Winsum tegen  competitiegenoot vv Winsum 2. EKC trad wederom aan met een mix-team van 1e en 2e elftalspeelsters.

Het zeer warme weer bemoeilijkte het spelen echter wel. Voor zover mogelijk zochten beide ploegen de aanval. Er waren aan beide kanten wat kansen maar beide keepsters Mila Bolt bij EKC en Merel Bakker bij Winsum hielden vooreerst hun doelen schoon. In de 20e minuut wist de thuisploeg evenwel door te breken en zette Lieke Danhof de 1-0 op het scorebord. Nu moest EKC weer komen en wist in de 34e minuut weer langszij te komen. Nicky Knol vond Amber Meijer die keepster Bakker over rechts uitspeelde en de bal in de linkerhoek schoot: 1-1. Vervolgens waren er nog enkele kansen aan beide zijden. Voor EKC waren Emma Postma na een voorzet van Amber Meijer (43e min.) en Noor Veldink na een pass van Inge Mulder (45e min) onfortuinlijk. Aan de andere kant wist ook keepster Mila Bolt enkele reddingen te brengen zodat 1-1 ook de ruststand werd.

Na de rust toog EKC als eerste naar voren maar een corner van Rebecca Postma belandde net op de lat. Even later lanceerde Postma Liene de Windt die echter vastliep. Het was de thuisploeg die met een verrassend afstandsschot van Annie Danhof in de 56e minuut de leiding nam: 2-1. Winsum rook meer en slaagde daar in de 63e minuut in toen Roos Gast de 3-1 mocht noteren. EKC was er nog niet helemaal bij want twee minuten later plofte de 4-1 van Lieke Danhof er ook nog in. Evenwel richtte EKC zich weer op. Het was Emma Postma die in de 68e minuut de stand weer terugbracht tot 4-2 maar hier bleef het verder bij. Ondanks de uitslag had EKC goed tegenstand geboden met het team dat voor handen was. Met deze uitslag is verder komen in de beker overigens wel uitgesloten. Komende zaterdag wacht in Appingedam de laatste bekerwedstrijd tegen DVC Appingedam.

vv Winsum 2 – EKC 4-2 (1-1). 20. Lieke Danhof 1-0; 34. Amber Meijer 1-1; 56. Annie Danhof 2-1; 63. Roos Gast 3-1; 65. Lieke Danhof 4-1; 68. Emma Postma 4-2.
Scheidsrechter: D. Mulder (Winsum)
EKC: Rebecca Postma, Nicky Knol, Emma Postma, Desie Tjoelker, Ann Hazenberg, Mila Bolt, Charlotte van Dort, Noor Veldink, Liza Huizingh, Birgit Bruinink, Liene de Windt, Amber Meijer, Inge Mulder, Chantal Hofman.

Foto: EKC-keepster Mila Bolt in actie.