EKC 2 onderuit tegen Amicitia VMC 3

In de thuiswedstrijd tegen koploper Amicitia VMC 3 uit Groningen startte EKC 2 in een 4-4-2-opstelling. Onder de goede leiding van scheidsrechter K.F. Nienhuis deed EKC goed mee met Amicitia VMC. Weliswaar waren de stadjers de betere ploeg maar ook de gastvrouwen kregen hun mogelijkheden. Zo waren Chantal Hofman en EKC VRMarlies Tammens onfortuinlijk. Aan de andere kant moest keepster Mila Bolt ook meerdere malen uitkomst bieden om EKC voor een achterstand te behoeden. Lange tijd wist EKC Amicitia van scoren af te houden maar in de 39e minuut was het wel raak. Na een corner werd de 0-1 binnen gekopt. Tot de rust bleef het hierbij.

Na de rust ging EKC op jacht naar de gelijkmaker maar het was Amicitia dat in de 52e minuut doorbrak en op 0-2 kwam. De thuisploeg kreeg in de 53e minuut een zeer goede kans toen Chantal Hofman de bal voor het doel bracht. Charlotte van Dort wist helaas niet af te ronden. Twee minuten later was Hofman er zelf dichtbij maar de keepster wist haar inzet te keren. Aan de andere kant wist EKC Amicitia ook tegen te houden maar in de 69e minuut was het toch weer raak. Een voorzet werd met het hoofd afgerond: 0-3. De tweede helft was van de kant van EKC rommelig. Toch wist EKC in de 75e minuut tegen te scoren. Liza Huizingh nam de vrije trap waarna Inge Mulder deze binnen schoot: 1-3. EKC kreeg even weer hoop op een beter resultaat maar met een boogbal drie minuten later werd dit alweer de grond ingeboord: 1-4. Hier bleef het verder bij en kan EKC ondanks de nederlaag terugzien op een goede wedstrijd. Komende zaterdag gaat het naar ZEC in Zandeweer.

EKC 2 – Amicitia VMC 3 1-4 (0-1). 39. Amicitia 0-1; 52. Amicitia 0-2; 69. Amicitia 0-3; 75. Inge Mulder 1-3; 77. Amicitia 1-4.
Scheidsrechter: K.F. Nienhuis (Eenrum)
EKC 2: Floor Knook, Inge Mulder, Ann Hazenberg, Chantal Hofman, Liene de Windt, Sophie van Tilburg, Sophie de Valk, Liza Huizingh, Anouk Koster, Birgit Bruinink, Amarens van der Pol, Mila Bolt, Charlotte van Dort, Marlies Tammens, Sanne Werkman.

Foto: Drie op een rij: Chantal Hofman, Liza Huizingh en Inge Mulder.