EKC 2 verliest van Farmsum

De reserves van EKC speelden hun eerste competitiewedstrijd zaterdag 30 september op sportpark “Westerklooster” te Kloosterburen tegen de dames van de v.v. Farmsum uit Oost-Groningen. EKC kende een bijzonder goede start want al na een minuut was het ineen raak. De bal belandde via Floor Knook en Inge Mulder bij Chantal Hofman die op snelheid doorging en de keepster van Farmsum het nakijken gaf: 1-0. Echter Farmsum was hier niet van ondersteboven en begon aan te dringen. Daar ook EKC niet voor de gasten onderdeed ging de wedstrijd aardig gelijk op. Beide ploegen kregen hun kansen maar vooreerst wist EKC-keepster Maaike Adema met mooie reddingen haar doel schoon te houden. Aan de andere kant lukte het ook EKC niet om haar score verder uit te breidden. Zo ging een vrije trap van Liza Huizingh in de 14e minuut naast, werd een inzet van Inge Mulder in de 16e minuut gestopt terwijl weer twee minuten later Inge net een voorzet van Mila Bolt mistte nadat deze door Chantal Hofman was aangespeeld. Nadat Sanne Werkman van afstand naast schoot en een vrije trap van Chantal Hofman op de Farmsum-keepster strandde kwamen de gasten in de 34e minuut ineens langszij. Na een corner wist keepster Adema eerst nog te redden maar in de rebound was het alsnog raak: 1-1. EKC probeerde weer de leiding te nemen maar zag Marlies Tammens tweemaal naast schieten waarna Farmsum een vrije trap in de 44e minuut in één keer raak schoot: 1-2.

De tweede helft was vier minuten oud toen de EKC-defensie de fout inging en Farmsum profiteerde: 1-3. De thuisploeg zocht een opening onderwijl Farmsum van het lijf te houden. De kansen waren er wel maar helaas schortte het aan de afwerking. Zo zagen Liene de Windt en Inge Mulder hun pogingen strandden. In de 59e minuut kroop EKC evenwel weer dichterbij. Sophie Rozema speelde de bal, Liene de Windt leidde de Farmsum-defensie af en Inge Mulder schoot de 2-3 binnen. Nu kreeg EKC weer hoop op een beter resultaat en zette het aan. Echter ook Farmsum liet zich niet onbetuigd. Helaas wilde ook nu de afwerking bij EKC niet lukken. En nu deed het oude spreekwoord zich weer eens gelden: als je zelf niet scoort doet de tegenstander dat wel. En dat gebeurde dan ook in de 78e minuut toen Farmsum doorbrak en de wedstrijd min of meer besliste: 2-4. De thuisploeg probeerde in de resterende tijd nog terug te komen maar het was weer Farmsum dat in de 87e minuut de eindstand op 2-5 bepaalde. zaterdag 14 oktober speelt men wederom thuis (aanvang 15.00 uur) tegen VVK 3 uit Groningen.

EKC 2 – Farmsum 2-5 (1-2). 1. Chantal Hofman 1-0; 34. Farmsum 1-1; 44. Farmsum 1-2; 49. Farmsum 1-3; 59. Inge Mulder 2-3; 78. Farmsum 2-4; 87. Farmsum 2-5.
Scheidsrechter: O. Jonker (Kloosterburen)
EKC 2: Marlies Tammens, Inge Mulder, Maaike Adema, Chantal Hofman, Iris Knol, Sanne Werkman, Sophie Rozema, Mila Bolt, Liene de Windt, Liza Huizingh, Birgit Bruinink, Fleur Kijlstra, Charlotte van Dort, Floor Knook.

Foto: Charlotte van Dort in de clinch met een speelster van Farmsum