Profiel

De vv Kloosterburen is een voetbalclub voor alle gezindten met nog sterke links naar de rooms katholieke origine. Normen en waarden vormen een belangrijk uitgangspunt als kader. Verder staan sportiviteit en plezier in het spelletje voetbal voorop.

De vereniging betrekt zijn leden vnl. uit de directe omgeving (oud-gemeente De Marne), maar ook ver daar buiten (oa. Groningen etc.). De club is momenteel actief in competitieverband met meerdere teams. De jeugdteams ( O19 t/m O7 in combinatie met Fc Leo en Vvsv) in sjo De Marne en 3 Damesteams als EKC spelen op de zaterdag en 3 seniorenteams acteren zondags. Het eerste elftal speelt in de 5e klasse. De overige seniorenteams reserve 6e klasse.

De dames zijn, met ingang van seizoen 2011-2012, een samenwerkingsverband aangegaan met de dames van vv Eenrum en spelen als Eenrum-Kloosterburen-Combinatie (EKC) in de competitie. Vrouwen 1 speelt in de 3e klasse, Vrouwen 2 in de 4e klasse en MO17 in de 2e klasse 08.

Meisjes voetballen tot O17 in mixed teams. Aandacht wordt er besteed aan de ontwikkeling van de spelers en speelsters. Zij worden zo goed mogelijk begeleid naar regionale selecties. Een enthousiast team aan leiders en trainers staat hiervoor garant. Inbreng van ouders vinden we hierbij ook erg belangrijk. De vv Kloosterburen is volop in beweging. Er is een toenemende aanwas van puppies/ kabouters. Op naar een O9- team.

De vereniging is inmiddels ook druk doende met de verduurzaming van het sportcomplex. Verder is de sponsorcommissie actief om goede voorwaarden te scheppen voor een optimaal en gezellig voetbalklimaat bij de voetbalvereniging Kloosterburen gesteund door een grote, niet aflatende, enthousiaste en trouwe groep vrijwilligers.

versie 2022-2023