Bekeravontuur voorbij voor EKC

Voor de derde en laatste bekerwedstrijd in poule groep 2 15 togen de voetbalsters van EKC (Eenrum/Kloosterburen) zaterdag 16 september naar het eveneens uitgeschakelde DVC Appingedam ook een derdeklasser. Wederom trad EKC aan met een mix van speelsters uit het 1e en 2e elftal en de MO17. In een laag tempo was DVC wel meer de gedreven ploeg maar vooralsnog leverde dat EKC geen schade op. Keepster Mila Bolt wist enkele fraaie reddingen te verrichten en eveneens bood Sophie van Tilburg ook uitkomst.

Zelf wist EKC echter ook niet veel klaar te maken voorin. Het was DVC dat in de 36e minuut ineens doorbrak en de stand op 1-0 zette. Hierna zette Rebecca Postma Nicky Knol nog aan het werk maar zij schoot naast. De thuisploeg raakte nog de lat en stuitte op keepster Bolt zodat de rust met 1-0 werd gehaald.

Na de rust was de eerste kans voor EKC toen Noor Veldink de bal bij Marjon Bos kreeg die op de keepster stuitte. Daarna nam DVC weer het initiatief zonder hier vooralsnog gebruik van te maken. Ballen gingen naast of EKC werkte ze weg. Echter in de 57e minuut was het door het midden wel ineens raak: 2-0. De gasten probeerden wel wat terug te doen maar moesten dulden dat DVC de overhand had. Nadat een vrije trap van Rebecca Postma geen vervolg kreeg was het DVC dat in de 80e minuut op 3-0 kwam. Vervolgens redde keepster Mila Bolt drie keer op rij maar bij de derde keer in de 84e minuut werd ze alsnog verschalkt: 4-0. In de 92e minuut viel ook nog de 5-0 waarmee het bekeravontuur van EKC teneinde was. Komende zaterdag wacht in Kloosterburen de thuiswedstrijd tegen Oerterp, aanvang 14.00 uur.

DVC Appingedam – EKC 5-0 (1-0). 36. DVC 1-0; 57. DVC 2-0; 80. DVC 3-0; 84. DVC 4-0; 92. DVC 5-0.
Scheidsrechter: R. Huft (Appingedam)
EKC: Rebecca Postma, Nicky Knol, Emma Postma, Desie Tjoelker, Mila Bolt, Noor Veldink, Inge Mulder, Marjon Bos, Ayla Piek, Fleur Kijlstra, Floor Knook, Sophie Rozema, Sophie van Tilburg.

Foto: Floor Knook, Sophie van Tilburg en Inge Mulder wachten de vrije trap af.