EKC 2 langs VVK 3

De voetbaldames van EKC 2 speelden hun tweede wedstrijd op zaterdag 14 oktober thuis op sportpark “Westerklooster” te Kloosterburen tegen hekkensluiter VVK 3 uit Groningen. In de eerste helft was VVK de wat betere ploeg. De thuisploeg speelde te statisch waardoor VVK wat meer op hun helft was dan omgekeerd. Wel kreeg EKC ook haar mogelijkheden maar het was VVK dat in de 26e minuut na een corner de leiding nam: 0-1. EKC probeerde wat terug te doen maar kreeg in de 34e minuut ook de 0-2 om de oren nadat keepster Maaike Adema de eerste poging nog stopte maar in de rebound werd geklopt. Voor de rust was EKC nog enkele malen dicht bij een tegentreffer maar slaagde daar niet meer in. Ook VVK onderging ditzelfde lot.

In de 2e helft zag men toch een ander EKC. Er waren wat wisselingen doorgevoerd en de thuisploeg zocht nu duidelijk meer de aanval. Dit resulteerde al na 5 minuten in een doelpunt toen Loes Korhorn met een hoge bal de stand terugbracht tot 1-2. Hierna begonnen de gastdames nog meer aan te dringen wat in de 71e minuut in de gelijkmaker resulteerde. Rebecca Postma vond Nicky Knol die doorging en de 2-2 in het net deponeerde. Drie minuten later stond het ook al 3-2. Nicky Knol was nu de aangeefster en Rebecca Postma de doelpuntenmaakster. Hierna bleef EKC domineren maar wist dit verder niet meer uit te buiten. Van VVK kwam al helemaal niets meer zodat 3-2 ook de eindstand werd en EKC 2 de eerste drie punten binnen heeft. Zaterdag 28 oktober wacht de uitwedstrijd tegen vv Winsum 3.

EKC 2 – VVK 3 3-2 (0-2). 26. VVK 0-1; 34. VVK 0-2; 50. Loes Korhorn 1-2; 71. Nicky Knol 2-2; 74. Rebecca Postma 3-2.
Scheidsrechter: R. Scholtens (Leens)
EKC 2: Marlies Tammens, Inge Mulder, Maaike Adema, Chantal Hofman, Iris Knol, Sophie Rozema, Mila Bolt, Liene de Windt, Liza Huizingh, Birgit Bruinink, Floor Knook, Rebecca Postma, Nicky Knol, Desie Tjoelker, Marjon Bos, Ann Hazenberg, Loes Korhorn.

Foto: Het winnende elftal van EKC 2