EKC 1 zeer goed het nieuwe jaar in

EKC zeer goed het nieuwe jaar in

De voetbaldames van EKC (Eenrum/Kloosterburen) zijn zaterdag 27 januari op het sportpark van Eenrum het nieuwe jaar bijzonder goed begonnen. De dames van vv Winsum 2 waar in de beker nog met 4-2 werd verloren werden nu met maar liefst 7-0 opgerold. Praktisch binnen een kwartier werd het pleit min of meer beslecht. EKC startte furieus en na 3 minuten was het al raak. Een voorzet van Nicky Knol werd door Judith Zuidersma ingekopt: 1-0. Winsum probeerde wel wat terug te doen maar moest in deze beginfase het initiatief aan EKC laten. In de 9e minuut betaalde zich dat wederom uit. Via Emma Postma en Loes Korhorn belandde de bal wederom bij Judith Zuidersma die de keepster van Winsum door de benen speelde: 2-0. Slechts een minuut later vloog ook nummer drie tegen de touwen. Na het voorbereidende werk van Judith Zuidersma was nu Loes Korhorn de afmaakster: 3-0. En in de 16e minuut werd het zelfs 4-0 toen de bal via Johanna van de Steeg en Loes Korhorn bij Nicky Knol belandde die ook haar doelpuntje mee pakte. Hierna drong EKC nog steeds meer aan en kreeg ook nog kansen. Winsum echter stond nu beter en wist alles van de thuisclub goed op te vangen. Zelf deed Winsum niet veel terug. Even moest EKC-keepster Nikki Werkman op een aanval in actie komen en tegen het einde van de eerste helft ging een schot nog naast maar daar bleef het bij. In de rust werd Ann Hazenberg gewisseld voor Anouk Faber.

Het begin van de tweede helft was even voor Winsum dat hier echter geen gebruik van wist te maken. Vervolgens nam EKC het over maar kwam er vooreerst ook niet door. In de 56e minuut kwam Liza Huizingh Johanna van de Steeg vervangen en vier minuten later ging Loes Korhorn naar de kant en kwam Inge Mulder erin. EKC bleef aandringen en was in de 71e minuut weer succesvol. Een corner van Rebecca Postma belandde in de kluts voor het Winsum-doel alwaar Nicky Knol het hoofd koel hield en de 5-0 binnen prikte. Winsum probeerde nog wat terug te doen maar de defensie van EKC onder leiding van libero Desie Tjoelker gaf geen duimbreed toe. Het was wederom EKC dat in de 75e minuut aan haar doelsaldo werkte. Nicky Knol onderschepte de bal, ging door en schoot de 6-0 binnen. Vlak hierna kwam ook Sanne Werkman er nog in voor Marjon Bos. Ook het laatste woord was aan EKC. In de 81e minuut kwam de bal via allerlei schijven bij Anouk Faber die de stand naar 7-0 tilde. Hier bleef het bij. Komende zaterdag wacht de zware uitwedstrijd tegen medekoploper Oerterp.

EKC – vv Winsum 2 7-0 (4-0). 3. Judith Zuidersma 1-0; 9. Judith Zuidersma 2-0; 10. Loes Korhorn 3-0; 16. Nicky Knol 4-0; 71. Nicky Knol 5-0; 75. Nicky Knol 6-0; 81. Anouk Faber 7-0.
Scheidsrechter: T.E. de Haan (Eenrum)
EKC: Rebecca Postma, Nicky Knol, Emma Postma, Desie Tjoelker, Judith Zuidersma, Nikki Werkman, Joni Lukkien, Loes Korhorn (60. Inge Mulder), Johanna van de Steeg (56. Liza Huizingh), Marjon Bos (75. Sanne Werkman), Ann Hazenberg (46. Anouk Faber).

Met vriendelijke groeten, Jitse Drent