EKC met opgeheven hoofd onderuit tegen FC Surhústerfean

De voetbaldames van EKC stonden zaterdag 30 maart op sportpark Eenrum tegenover FC Surhústerfean uit Surhuisterveen. Uit had EKC met 9-1 verloren en nu leek het niet veel beter te gaan daar door allerlei omstandigheden maar liefst zes basisspeelsters ontbraken en EKC aantrad met een mix van 1e en 2e elftalspeelsters. Het liep evenwel wat anders. De thuisploeg bood goed tegenstand en speelde naar vermogen. Het kreeg zelfs een reeks goede kansen die evenwel onbenut bleven. Bij FCS kroop wat frustratie binnen in de ploeg daar zij dachten dat het weer een gemakkelijke wedstrijd zou worden. Nadat Judith Zuidersma in de 20e minuut vastliep op de keepster nam FCS het over en scoorde aan de andere kant wel: 0-1. EKC bleef evenwel proberen wat terug te doen maar zag FCS in de 30e minuut vanuit een voorzet de 0-2 binnen schieten. Tot de rust bleef het hierbij.

Na de rust stond EKC nog niet helemaal goed en FCS profiteerde gelijk na het beginfluitsignaal: 0-3. In de 55e minuut kon Loes Korhorn  niet meer verder en kwam Sanne Werkman in het veld. Ook nu zinde het FCS niks dat EKC al haar pogingen wist af te stoppen en zelf bij tijd en wijle verwarring stichtte voor het FCS-doel. Het duurde dan ook tot de 80e minuut toen een vrije trap van FCS er in één keer invloog: 0-4. Zes minuten later bepaalden de Friezinnen de eindstand op 0-5. Gezien het materiaal waarmee EKC in het veld verscheen konden de speelsters wel leven met deze uitslag. Komende zaterdag gaat het uit naar Harkema voor de wedstrijd tegen Harkemase Boys.

EKC – FC Surhústerfean 0-5 (0-2). 20. FCS 0-1; 30. FCS 0-2; 46. FCS 0-3; 80. FCS 0-4; 86. FCS 0-5.
Scheidsrechter: M. Ammeraal (Eenrum)
EKC: Judith Zuidersma, Nikki Werkman, Chantal Hofman, Iris Knol, Liza Huizingh, Rebecca Postma, Marlies Tammens, Loes Korhorn (55. Sanne Werkman), Inge Mulder, Ann Hazenberg, Sophie van Tilburg.

Foto: Ann Hazenberg jaagt op de bal; op de achtergrond kijken Iris Knol, Nikki Werkman en Loes Korhorn toe.