We nemen jullie graag mee wat er afgelopen periode allemaal is besproken aan de bestuurstafel. Dit gaat om een beknopte versie. Heb je ergens vragen over? Kom dan bij een van de bestuursleden op de lijn.

* 7x7 voetbal – dames

Aankomend seizoen zullen we starten met 7x7 voetbal. Dit zal onder de vlag van de SJO gebeuren, zodat we elkaar kunnen ondersteunen mocht dat nodig zijn. Inmiddels zijn er een aantal gesprekken geweest met de dames. Hieruit blijkt dat iedereen er veel zin in heeft. Wil je hier nou ook deel van uitmaken? Dat kan nog! Aanmelden kan via: bestuur@vvkloosterburen.nl. Wil je meer informatie over 7x7 voetbal, stuur ons dan even een mailtje of schiet ons even aan als je ons ziet lopen.

VV Kloosterburen gaat voetballen op zaterdag

In het seizoen van 2024/2025 zal het eerste elftal van onze vereniging op zaterdag gaan voetballen. Een moeilijk besluit maar een besluit waar we als vereniging achter staan. Afgelopen periode hebben we veel gesprekken gehad met leden. Hieruit kwam naar voren dat de wens was om op zaterdag te gaan voetballen. De voornaamste redenen hiervoor waren: reisafstand verkorten en spelplezier vergroten. Het liefst voetbal je tegen dorpen uit de regio.

EKC 1 onderuit tegen Zuidhorn

De inhaalwedstrijd van de voetbaldames van EKC op maandagavond 15 april op sportpark Eenrum tegen Zuidhorn verliep niet goed. Uit had EKC al met 6-4 verloren en ook deze avond ging het weer die kant uit. Onder leiding van scheidsrechter J. Wierenga uit Kloosterburen speelde EKC naar vermogen en kreeg ook wel haar kansen maar het was Zuidhorn dat middels haar captain de snelle Tessa van der Molen in de 25e minuut op 0-1 kwam. De thuisploeg probeerde wat terug te doen maar een benutte strafschop van weer Van der Molen in de 38e minuut bepaalde de ruststand op 0-2.

Na de rust viel EKC wel aan maar door weer tweemaal Tessa van der Molen in de 48e en 51e minuut stond Zuidhorn ineens op 0-4. De thuisploeg kwam door Anouk Faber in de 62e minuut nog terug tot 1-4 maar toen Norah Ritsema er in de 75e minuut 1-5 van maakte gingen de koppies naar beneden. Zuidhorn profiteerde hiervan en bepaalde met doelpunten in de 86e en 88e minuut de eindstand op 1-7. Komende zaterdag speelt EKC uit tegen Roden.