EKC 2 sluit af in stijl

De voetbalsters van EKC 2 hebben donderdagavond 30 mei hun allerlaatste competitiewedstrijd in stijl afgesloten. Eerder werd thuis De Fivel met 2-0 verslagen maar nu ging het nog beter. EKC was heer en meester en De Fivel had weinig tot niets in te brengen. De gasten gingen vol in de aanval en kregen kansen. Vooralsnog werden deze niet benut maar in de 20e minuut was het wel raak. Rebecca Postma ging alleen door en noteerde de 0-1. De Fivel verscheen even voor het EKC-doel zonder echt gevaarlijk te worden. De thuisploeg verscheen ook wel op de helft van EKC maar wist hier verder niets mee te doen. EKC daarentegen speelde wat te gehaast waardoor kansen verloren gingen. Zo duurde het tot de 37e minuut eer de 0-2 viel. Inge Mulder vond Judith Zuidersma die de keepster uitspeelde en doelpuntte. EKC ging door en in de 44e minuut viel de 0-3 ruststand. Uit een voorzet van Judith Zuidersma wist Anouk Koster uiteindelijk te scoren nadat De Fivel-keepster een poging had gedaan om de bal te bemachtigen. In deze eerste helft had EKC-keepster Maaike Adema geheel niets te doen gehad.

Ook in de tweede helft controleerde EKC de wedstrijd. Het toog weer naar voren en na vijf minuten was het dan ook raak. Na het voorbereidende werk van Nicky Knol maakte Judith Zuidersma er met een wereldgoal in de kruising 0-4 van. Ook nu werden er verscheidene mogelijkheden niet benut maar EKC kon zich dat veroorloven want van De Fivel kwam al helemaal niets. In de 53e minuut was het evenwel weer raak. Nicky Knol werkte zich door de defensie en scoorde de 0-5. Even leek De Fivel wat terug te doen maar haar inzet ging in de 59e minuut naast en 7 minuten later moest keepster Adema toch even in actie komen. In de 69e minuut was het wel voor EKC weer in de roos. Via Ann Hazenberg en Anouk Koster kwam de bal bij Chantal Hofman die ook haar doelpuntje mee pikte: 0-6. De thuisploeg probeerde wat terug te doen maar keepster Adema was paraat. Het laatste woord was ook aan EKC. Chantal Hofman bepaalde in de 83e minuut de eindstand op 0-7 waarmee EKC de competitie zoals gemeld in stijl afsloot. Als EKC nog wat zorgvuldiger was geweest dan had een nog grotere uitslag er wel in gezeten maar nu was het ook goed. Door dit resultaat eindigde EKC 2 op de 4e plaats met 30 punten uit 19 wedstrijden en een doelsaldo van 60 voor en 41 tegen. De treffers kwamen op naam van Nicky Knol 10, Loes Korhorn 10, Inge Mulder 7, Judith Zuidersma 7, Chantal Hofman 5, Anouk Koster 4, Rebecca Postma 4, Marjon Bos 3, Joni Lukkien 3, Marlies Tammens 2, Charlotte van Dort 1, Emma Postma 1, Sophie Rozema 1, Liene de Windt 1 en tegenstander 1.

De Fivel – EKC 2 0-7 (0-3). 20. Rebecca Postma 0-1; 37. Judith Zuidersma 0-2; 44. Anouk Koster 0-3; 50. Judith Zuidersma 0-4; 53. Nicky Knol 0-5; 69. Chantal Hofman 0-6; 83. Chantal Hofman 0-7.
Scheidsrechter: Clubscheidsrechter De Fivel
EKC 2: Inge Mulder, Maaike Adema, Ann Hazenberg, Marlies Tammens, Anouk Koster, Liza Huizingh, Marjon Bos, Iris Knol, Rebecca Postma, Judith Zuidersma, Nicky Knol, Chantal Hofman, Joni Lukkien, Mila Bolt.