EKC 2 verstoort toekomstdroom Corenos

Op woensdagavond 10 mei verstoorden de voetbaldames van EKC 2 in Roodeschool de toekomstdromen van Corenos op een eventueel kampioenschap. Thuis had EKC nog met 1-6 kansloos verloren maar nu zou het toch wel wat anders gaan. Corenos viel het meest aan maar EKC wist hen vooreerst nog tegen te houden. Het was Noor Veldink die in de 4e minuut Corenos-keepster Carola Duinkerken uittestte. Toch gelukte het de thuisploeg om in de 9e minuut de leiding te nemen middels een boogbal over de te ver uit haar doel gekomen Mila Bolt: 1-0. Een minuut later werd Noor Veldink bij een aanval weggeduwd maar zij kreeg geen vrije trap mee. Evenwel kwam EKC in de 12e minuut wel langszij. Liene de Windt vond Noor Veldink die op haar beurt Chantal Hofman bediende. Hofman ging door en knalde de 1-1 binnen. Corenos ging nu nog meer jagen maar ook EKC bleef niet achter. In de 16e minuut raakte Corenos de paal en een minuut later stuitte EKC op de keepster Duinkerken. In de 18e minuut zag Chantal Hofman haar inzet eveneens gestopt. Uiteindelijk lukte het Corenos om in de 32e minuut weer aan de leiding te komen: 2-1. EKC probeerde voor de rust nog wat terug te doen maar alleen Noor Veldink verscheen nog voor het Corenos-doel zonder resultaat te boeken. Ook Corenos kwam er niet meer door zodat 2-1 ook de ruststand werd.

In de tweede helft zette Corenos aan maar ook EKC liet het er niet bij zitten. De gasten legden een goede portie strijdlust op de grasmat en kreeg ook haar mogelijkheden. Aan de andere kant bleef ook Corenos komen maar vond een sterk acterende EKC-defensie onder leiding van Marlies Tammens en een zeer goed keepende Mila Bolt op haar weg. Zo zag Noor Veldink haar schot in de 60e minuut net naast gaan. In de 66e minuut schoot Liene de Windt na een corner van Anouk Koster de bal op het dak van het doel. De thuisploeg probeerde een doorbraak te forceren maar keepster Mila Bolt keepte één van haar beste wedstrijden en was niet te passeren. Ook defensie van EKC leverde zeer goed werk. En ineens stond EKV weer op gelijke hoogte toen Amber Meijer in de 78e minuut ineens de 2-2 er in schoot. Nu werd de laatste restant van deze wedstrijd uitermate spannend. Corenos wilde natuurlijk winnen om in het spoor te blijven van de andere kampioenskandidaten en EKC wilde het punt behouden. Er waren zelfs nog enkele kansjes voor de gasten maar tot het einde bleef het 2-2 wat bij EKC met gejuich werd begroet terwijl de thuisploeg haar kansen in rook zag opgaan. Vooral toen het de zaterdag daarop wederom verloor van één der andere kandidaten. Een zeer goede prestatie van de EKC 2 dames.

Corenos – EKC 2 2-2 (2-1). 9. Corenos 1-0; 12. Chantal Hofman 1-1; 32. Corenos 2-1; 78. Amber Meijer 2-2.
Scheidsrechter: E. Scholtens
EKC 2: Floor Knook, Inge Mulder, Chantal Hofman, Sanne Werkman, Marjon Bos, Liene de Windt, Mila Bolt, Charlotte van Dort, Birgit Bruinink, Marlies Tammens, Anouk Koster, Liza Huizingh, Ann Hazenberg, Noor Veldink, Anouk Koster, Amber Meijer, Nya Nyangoma.

Met vriendelijke groeten, Jitse Drent