EKC VR30+ 1 van start

De voetbaldames van EKC vrouwen30+ zijn vrijdagavond 22 september ook weer van start gegaan in Leens bij FC LEO in de 1e klasse 16 najaar. De selectie bestond uit Renske Heinstra, Sonja van der Laan, Korinne Huizenga, Margriet Bijlholt, Andrea Egberts, Maaike Lokken, Selina Vorenkamp, Anda Toonder, Sarah van Dijk en Linda Faber. Dit waren de resultaten:
VVSV’09– FC LEO      2-0
Rood Zwart– Warffum  0-0
Warffum – VVSV’09    0-0
FC LEO – EKC         1-1

Hier was EKC de bovenliggende partij en was het meer op de helft van FC LEO dan omgekeerd. Toch waren het de Leensters die in de 6e minuut keepster Andrea Egberts verschalkten: 1-0. Nu moest EKC op jacht naar de gelijkmaker. FC LEO werd wat driester maar EKC hield wel het overwicht. Het afwerken van de kansen lukte evenwel niet. Pas in de 16e minuut viel de verdiende gelijkmaker. Maaike Lokken stoomde door en knalde van afstand de 1-1 binnen. Hier bleef het echter bij.
VVSV’09 – Rood Zwart  3-0
EKC – Warffum         0-1

In deze wedstrijd kreeg EKC het advies van coach Krans om het veld breed te houden. EKC was ook nu meer voorin maar Warffum was vastbesloten om de combinatie de klop te geven. Zij speelde dan ook behoorlijk fysiek waarop EKC niet echt een antwoord had. Wel waren de betere kansen voor EKC maar het was Warffum dat in de 11e minuut ineens op 0-1 kwam en dit vast wist te houden tot einde van de wedstrijd. Pogingen van EKC haalden niets meer uit.
Warffum – FC LEO      1-1
Rood Zwart – EKC      0-4

Was Rood Zwart in eerdere wedstrijden altijd wat gevreesd, daar was nu niets meer van over. Al na een minuut zette Anda Toonder EKC op 0-1 terwijl in de 2e minuut ook al de 0-2 binnen plofte toen Anda de bal bij Sonja van der Laan kreeg die raak schoot. Daarna deed Rood Zwart even wat terug maar keepster Andrea Egberts lag in de weg. Het was EKC dat de boventoon voerde en na 7 minuten lag ook nummer drie in het netje. Een combinatie tussen Anda Toonder en Korinne Huizenga werd door Toonder afgerond. Daarna duurde het tot de 20e minuut eer de 0-4 eindstand werd bereikt. Maaike Lokken ging door en schoot deze binnen.
EKC – VVSV’09         0-1

EKC en VVSV’09 waren aan elkaar gewaagd maar het was VVSV’09 dat na 5 minuten de leiding nam na een goede aanval over rechts: 0-1. EKC probeerde er van alles aan te doen om weer gelijk te komen onderwijl de Ulrummers van verdere treffers afhouden. Het mocht echter niet gelukken en daar ook VVSV’09 er niet meer doorkwam werd 0-1 ook de eindstand.
FCLEO – Rood Zwart    0-0

Dit leverde de volgende stand op:
1. VVSV’09     4 3 1 0 10 6- 0
2. Warffum     4 1 3 0 6  2- 1
3. EKC              4 1 1 2 4  5- 3
4. FC LEO      4 0 3 1 3  2- 4
5. Rood Zwart 4 0 2 2 2  0- 7

De volgende ronde wordt op vrijdag 6 oktober in Ulrum gespeeld.