EKC 2 verslaat SV Bedum 4

txt

EKC 2 verslaat SV Bedum 4

EKC VRDe reserves van EKC, zo wordt een tweede elftal ook wel genoemd, speelden zaterdag 19 november tegen het lager geklasseerde SV Bedum 4 uit het gelijknamige dorp. In het bekertoernooi had EKC deze ploeg met 2-6 verslagen maar deze keer ging het niet zo gemakkelijk. Het eerste schot was voor Bedum maar dat leverde hun niets op. Daarna was het de beurt aan EKC middels een afstandsschot van Liene de Windt. Nadat Bedum nog voorlangs schoot kwam EKC meer opzetten. Chantal Hofman liep eerst vast op de keepster om even later haar inzet gestopt te zien. Ook Marjon Bos zag haar poging verijdeld door de Bedum-keepster. De thuisploeg kreeg wel wat kansjes maar het schortte aan de afwerking. Het ontbrak EKC teveel aan de laatste pass. Nadat Bedum even voor wat gevaar zorgde sloeg EKC in de 19e minuut wel toe. Via Anouk Koster, Floor Knook en de keepster van Bedum kwam de bal bij Liene de Windt die de 1-0 op het scorebord zette. EKC wilde nu meer  maar het was juist Bedum dat na de 31e minuut meer kwam opzetten terwijl het bij EKC niet meer liep. Gelukkig voor EKC wist Bedum hier niets mee te doen zodat de rust met 1-0 werd gehaald.

In de tweede helft had EKC zowel de wind als de zon tegen. Bedum drong nu meer aan terwijl EKC er niet door kwam. Vooralsnog wist Bedum met haar dadendrang niets te doen maar in de 64e minuut was het andere koek. Op een voorzet van één der spitsen mistte een verder goed keepende Inge Mulder en stond het 1-1. De gasten roken nu meer maar EKC wist alles op te vangen. Het venijn zat hem in de staart van de wedstrijd. In de 85e minuut stoomde Chantal Hofman aan de linkerflank op en gaf een voorzet. Via haar schouder was het MO17-speelster Myrthe Staal die de 2-1 aantekende. Twee minuten daarna leek de 2-2 te vallen maar grensrechter R. Wierenga maakte scheidsrechter D. Meijer erop attent dat Floor Knook een elleboog in haar gezicht had gekregen bij deze aanval en de treffer dus ongeldig was. Scheidsrechter Meijer ging hierin mee onder luid protest van Bedum uiteraard maar in de reglementen staat dat als het hoofd geraakt wordt de arbiter altijd moet fluiten. In alle consternatie sloeg EKC zelf nog wel tweemaal toe. In de 91e minuut kwam de bal via Myrthe Staal bij Chantal Hofman die de 3-1 binnen knalde. Twee minuten later vond Liende de Windt Chantal Hofman die de eindstand op 4-1 bepaalde. Komende zaterdag spelen de dames wederom thuis tegen Amicitia VMC 3.

EKC 2 – SV Bedum 4 4-1 (1-0). 19. Liene de Windt 1-0; 64. SV Bedum 1-1; 85.Myrthe Staal 2-1; 91. Chantal Hofman 3-1; 93. Chantal Hofman 4-1.
Scheidsrechter: D. Meijer (Eenrum)
EKC 2: Floor Knook, Inge Mulder, Ann Hazenberg, Chantal Hofman, Liene de Windt, Sophie van Tilburg, Sophie de Valk, Liza Huizingh, Marjon Bos, Anouk Koster, Myrthe Staal, Birgit Bruinink, Amarens van der Pol.