Wedstrijd van EKC 2 gestaakt

De wedstrijd tegen de vv Winsum 3 door de reserves van EKC op zaterdag 17 december op het sportcomplex in Winsum had eigenlijk niet moeten beginnen. Scheidsrechter H. Kramer had een andere mening en liet beide teams wel starten. Het kunstgrasveld was glad en bevroren en de speelsters moesten dan ook oppassen tijdens het voetballen. Winsum 3 had niet genoeg speelsters voor haar elftal en werd dan ook aangevuld met een groot aantal van het tweede en een enkele van het eerste. Na 2 minuten was het dan ook raak voor de gastdames: 1-0. EKC probeerde hier wel wat tegenover te stellen maar moest het initiatief toch aan Winsum laten. Toch waren er wel kansjes voor de gasten. Zo liep Marjon Bos in de 4e minuut vast in de Winsumer defensie. Het was wederom Winsum dat haar voorsprong in de 5e minuut verdubbelde naar 2-0. Daarna wist EKC Winsum aardig goed tegen te houden. De inzetten gingen over en naast of werden gestopt door gelegenheidskeepster Inge Mulder. De gasten probeerden er wel uit te komen maar moesten het doen met sporadische uitbraken zoals in de 29e minuut toen Anouk Koster de bal bij Marlies Tammens kreeg die echter op de keepster stuitte. Het was Winsum dat in de 35e minuut doorbrak en de stand op 3-0 zette. De groenhemden drukten door en kwamen in de 43e minuut dan ook op 4-0. Op slag van rust redde keepster Mulder nog maar daar bleef het bij. In de rust werd na overleg besloten dat het niet verantwoord was om verder te spelen en werd de wedstrijd wegens weersomstandigheden gestaakt. De KNVB zal wel beslissen wat er met de tweede helft moet gebeuren.

Winsum 3 – EKC 2 4-0 (4-0). 2. Winsum 1-0; 5. Winsum 2-0; 35. Winsum 3-0; 43. Winsum 4-0.
Scheidsrechter: H. Kramer (Winsum)
EKC 2: Floor Knook, Inge Mulder, Ann Hazenberg, Chantal Hofman, Sophie van Tilburg, Sophie de Valk, Liza Huizingh, Anouk Koster, Birgit Bruinink, Amarens van der Pol, Marlies Tammens, Sanne Werkman, Johanna van de Steeg, Joni Lukkien, Marjon Bos.

met vriendelijke groeten, Jitse Drent