EKC vloert sv Lycurgus

De voetbaldames van EKC  (Eenrum/Kloosterburen) troffen zaterdag 4 februari voor de tweede keer het elftal van SV Lycurgus uit Groningen maar nu op sportpark Westerklooster te Kloosterburen. Uit had EKC met 6-1 verloren in de openingswedstrijd dus men was gewaarschuwd. Nu liep het echter geheel anders. Er stond een ander Lycurgus dan voorheen maar aanvankelijk ging het nog gelijk op. Het waren evenwel de gasten die in de 18e minuut de leiding namen middels een goed geplaatst schot in de lange hoek: 0-1. Evenwel liet EKC het er niet bij zitten en begon meer aan te dringen. Meer aanvallen golfden op het stadjer doel af en in de 36e minuut gingen ze dan ook in de fout. Emma Postma werd binnen de beruchte lijnen omver gekegeld en een goed leidende scheidsrechter Wierenga legde de bal op de stip. Sarah Rijzinga klaarde deze klus: 1-1. Nu wilde EKC meer en weer kreeg het hulp van Lycurgus om nu de leiding te nemen. De keepster van Lycurgus schopte in de 43e minuut de bal uit maar deze belandde uiteindelijk voor de voeten van Emma Postma die deze in één keer terug inschoot: 2-1. Tot de rust bleef het hierbij. In de rust werd Irene Bos gewisseld voor Rebecca Postma.

Na de rust speelde EKC tegen de zon in. Lycurgus gaf zich nog niet gewonnen maar wist dit verder niet uit te bouwen. In de 58e minuut bleek dat Noor Veldink niet verder kon. MO17-topschutter Anouk Faber kwam haar vervangen. Vijf minuten later betaalde deze wissel zich uit. Sarah Rijzinga kreeg de bal bij Anouk Faber die op snelheid er van door ging en de 3-1 noteerde. EKC wilde nu meer en kreeg ook de betere kansen. Het afwerken was echter een tweede. Aan de andere kant wist keepster Nikki Werkman met enkele zeer fraaie reddingen haar doel schoon te houden. In de 83e minuut kon Joni Lukkien niet verder en kwam Johanna van de Steeg nog in het veld. Aan de stand veranderde niets meer maar met 3-1 hield EKC wel verdiend de punten in huis en nam het sportief revanche voor de uitnederlaag. Komende zaterdag wacht de zware uitwedstrijd tegen SV Bedum.

EKC – SV Lycurgus 3-1 (2-1). 18. Lycurgus 0-1; 36. Sarah Rijzinga 1-1 (pen.); 43. Emma Postma 2-1; 63. Anouk Faber 3-1.

Scheidsrechter: R. Wierenga (Kloosterburen)

EKC: Irene Bos (46. Rebecca Postma), Desie Tjoelker, Nicky Knol, Judith Zuidersma, Joni Lukkien (83. Johanna van de Steeg), Nikki Werkman, Emma Postma, Wendy Reitsma, Sarah Rijzinga, Noor Veldink (58. Anouk Faber), Marije Roelink.

Foto: Sarah Rijzinga (maakster van de 1-1) feliciteerd Anouk Faber met de 3-1.