EKC 1 nipt langs GSVV The Knickerbockers 3

EKC nipt langs GSVV The Knickerbockers 3

De voetbalsters van EKC (Eenrum/Kloosterburen) speelden zaterdag 18 maart op sportpark “Westerklooster” te Kloosterburen tegen het derde elftal van GSVV The Knickerbockers uit Groningen. Uit had EKC met 2-0 verloren en na de twee eerdere nederlagen wilde men nu wel een goed resultaat neerzetten. Echter zowel EKC als de studentes kenden problemen in de bezetting. Bij EKC waren maar 10 dames van de selectie aanwezig zodat Loes Korhorn van dames 2 in de basis stond en er ook nog drie andere speelsters van de reserves op de bank zaten. Vooraf gaf pupil van de week Vera Dijkstra van SJO De Marne JO-13-1JM het goede voorbeeld. Onder de goede leiding van scheidsrechter T.E. de Haan zat EKC er gelijk goed boven op. Al na drie minuten vond Joni Lukkien Loes Korhorn die haar inzet net gekeerd zag de studentenkeepster. Later kwam ook TKB wat opzetten maar de betere mogelijkheden waren wel voor de thuisploeg. Evenwel werd het net niet gevonden. Wel hanteerde EKC de buitenspelval goed waardoor menig TKB-poging sneuvelde. In de 27e minuut kreeg EKC een zeer goede kans maar het lukte Sarah Rijzinga niet deze te verzilveren. Toch was ook TKB er een enkele maal dichtbij maar gelukkig liep EKC geen averij op. Nicky Knol zag haar inzet ook nog gestopt zodat 0-0 ook de ruststand werd.

Na de rust zat EKC er nog meer op. Ook TKB liet van zich horen maar het was de thuisploeg dat de boventoon voerde. Echter het benutten van de kansen daar schortte het aan. Sarah Rijzinga stuitte op de TKB-keepster (51e min.) en ook Rebecca Postma zag haar schot gestopt (55e min.). Wel moest aan de andere kant EKC-keepster Nikki Werkman meerdere malen in actie komen maar zij behoedde haar team voor verdere averij. In de 75e minuut werd verdedigster Marije Roelink naar de kant gehaald voor de topschutter van dames 2 Chantal Hofman, die in de wedstrijd van EKC 2-De Fivel (3-0) ook haar doelpuntje had meegepakt.  Zo leek de wedstrijd naar een 0-0 eindstand te lopen toen de 84e minuut aanbrak. Sarah Rijzinga gooide een corner voor het stadjer doel alwaar in het tumult een studente de bal in eigen doel werkte: 1-0. Hierbij viel de keepster ook nog uit en daar TKB alle wissels al had opgebruikt moest ze met 10 dames verder. Toch werd het nog een spannende slotfase maar EKC hield het hoofd koel en trok de 1-0 overwinning over de streep. Komende zaterdag gaat het naar het hoger geklasseerde Veendam 1894.

EKC – GSVV The Knickerbockers 3 1-0 (0-0). 84. TKB 1-0 e.d.
Scheidsrechter: T.E. de Haan (Eenrum)
EKC: Irene Bos, Rebecca Postma, Nicky Knol, Nikki Werkman, Emma Postma, Wendy Reitsma, Sarah Rijzinga, Marije Roelink (75. Chantal Hofman), Desie Tjoelker, Joni Lukkien, Loes Korhorn.

Foto: Loes Korhorn drijft de bal op.