Achilles 1894 en EKC delen de punten

Achilles 1894  en EKC delen de punten

Onder mooie weersomstandigheden speelden de voetbaldames van EKC (Eenrum/Kloosterburen) zaterdag 13 mei in Assen tegen het lager geklasseerde Achilles 1894. Thuis had EKC met 4-3 gewonnen. De beide coaches van EKC Olger Jonker en Jasper Dijkstra hadden hun team op scherp gezet waardoor de gasten dan ook dominant in balbezit waren. Achilles wilde niet echt voetballen en loerde op de counter. EKC kreeg wat kansen maar benutte deze vooreerst niet. Rond de 33e minuut nam EKC dan ook de leiding. Na een goed uitgespeelde aanval en een voorzet van Sarah Rijzinga schoot Judith Zuidersma de 0-1 binnen. Tot de rust bleef het hierbij.

Na de rust was EKC verre van scherp terwijl de thuisploeg juist toen druk zette. Binnen een tijdsbestek van 12 minuten kantelde Achilles haar achterstand dan ook om in een 2-1 voorsprong. Echter de gasten herstelden zich en wisten dan ook langszij te komen. Na een goede aanval scoorde wederom Judith Zuidersma via binnenkant paal de 2-2. Helaas werd er later in de wedstrijd hands gemaakt door de thuisploeg maar scheidsrechter L.G. Sipma die vanaf de middencirkel – EKC noemde hem dan ook een cirkel-scheidsrechter – alles bekeek negeerde dit. Toen aan de andere kant in een spelmoment een Achilles-speelster in een valpartij terecht kwam werd de bal gelijk op de stip gelegd. Achilles schoot deze raak: 3-2. Gelukkig stuurden Jonker en Dijkstra hun team goed aan want het lukte weer Judith Zuidersma om ook de verdiende 3-3 te maken waarmee zij een hattrick scoorde en ook nog eens vrouw van de match werd. Hier bleef het bij waarna het team uit eten ging in “De Wok” te Assen. Zaterdag 27 mei wacht de laatste competitiewedstrijd uit tegen Glimmen wat voor de beide coaches Olger Jonker en Jasper Dijkstra eveneens de laatste wedstrijd zal zijn daar zij er mee stoppen.

Foto: Hattrickscoorder Judith Zuidersma achtervolgd door twee Achillesspeelsters