EKC 2 ook ruim DVC Appingedam 2

Op maandagavond 15 mei stond het tweede elftal van EKC op sportpark “Westerklooster” te Kloosterburen tegenover DVC Appingedam 2 uit de gelijknamige stad (Appingedam heeft stadsrechten). Uit was er met 1-1 gelijk gespeeld. EKC viel aan en was al na 6 minuten succesvol. Liza Huizingh vond Liene de Windt die doorging en de 1-0 binnenschoot. De thuisploeg bleef de meer dominante ploeg maar ook DVC kwam later wat meer opzetten. Gelukkig waren defensie en keepster Mila Bolt dermate alert dat hieruit geen schade werd opgelopen. Aan de andere kant kwam ook EKC er niet meer door. Zo stuurde Liza Huizingh Ann Hazenberg de diepte in maar zij liep vast. Zo stond het bij de rust nog 1-0.

Na de rust was DVC duidelijk scherper dan voor. De gasten vielen aan en keepster Bolt moest gelijk al aan de bak om een poging te verijdelen. Allengs kwam ook de thuisploeg weer opzetten maar men moest nu wel meer rekening houden met DVC. Corners van Anouk Koster leverden wel gevaar op maar geen doelpunten. In de 60e minuut evenwel sloeg de thuisploeg wel toe. Liza Huizingh passte op Ann Hazenberg die met een mooi afstandsschot de stand op 2-0 zette. DVC gaf nog niet op en schoot in de 66e minuut net naast. De gasten probeerden wel door te breken maar EKC wist alles af te weren. Nadat Liene de Windt eerst zelf op de keepster stuitte was ze in de 77e minuut wel de aangeefster voor Marlies Tammens die de 3-0 binnen knalde. Hierna deed DVC niet zo veel meer daar zij zich min of meer verzoend had met een nederlaag. Nadat EKC nog wat mogelijkheden liet liggen was het in de 86e minuut nog éénmaal raak. Liene de Windt werd onderuit gehaald na één van haar lange rushes en kreeg een vrije trap mee. Anouk Koster plaatste deze op Floor Knook die de eindstand op 4-0 bepaalde waarmee de goede reeks van EKC 2 werd voortgezet. Nieuwelinge Fleur Kijlstra maakte een verdienstelijk debuut terwijl de laatste vrouw van EKC een dijk van een wedstrijd speelde. Komende zaterdag wacht de thuiswedstrijd in Kloosterburen tegen GSVV The Knickerbockers 9 aanvang 11.30 uur.

EKC 2 – DVC Appingedam 2 4-0 (1-0). 6. Liene de Windt 1-0; 60. Ann Hazenberg 2-0; 77. Marlies Tammens 3-0; 86. Floor Knook 4-0.
Scheidsrechter: J. Wierenga (Kloosterburen)
EKC 2: Floor Knook, Inge Mulder, Sanne Werkman, Marjon Bos, Liene de Windt, Mila Bolt, Sophie van Tilburg, Birgit Bruinink, Marlies Tammens, Anouk Koster, Liza Huizingh, Anouk Koster, Fleur Kijlstra, Amber Meijer, Nya Nyangoma, Ann Hazenberg.

Foto: Het winnende elftal.