Onnodige nederlaag EKC 2

Tegen GSVV The Knickerbockers 9 uit Groningen leden de voetbalsters van EKC 2 op sportpark “Westerklooster” te Kloosterburen een onnodige 2-3 nederlaag terwijl uit nog met 0-7 gewonnen was. EKC was de bovenliggende partij, drong ook aan maar faalde in het afwerken van de haar geboden kansen. De stadjers deden ook enkele pogingen maar waren in deze fase nog niet echt gevaarlijk. Pas in de 23e minuut was het raak voor de thuisploeg. Inge Mulder kreeg de bal bij Amber Meijer die de 1-0 binnen schoot. Vijf minuten later stond het alweer 1-1 toen een corner van TKB niet goed werd weggewerkt. EKC probeerde nog voor de rust orde op zaken te stellen maar slaagde daar helaas niet in. Mogelijkheden waren er wel maar of de ballen gingen over en naast op aanvalsters stuitten op de TKB-keepster. Behoudens twee corners deed ook TKB niet veel zodat het bij de rust nog 1-1 stond.

Na de rust ging het meer gelijk op. Wel mocht TKB meerdere malen ver komen maar werd gelukkig vroegtijdig afgestopt. Aan de andere kant kwam ook EKC er niet door tot de 57e minuut. Een corner van Liza Huizingh werd door MO17-speelster Sophie Rozema ingetikt: 2-1. Nu wilde EKC de score verder uitbouwen maar wat men ook probeerde het wilde niet lukken. Fraaie kansen gingen op deze manier verloren. Dit gaf TKB weer hoop en in de 86e minuut profiteerde TKB van een snelle omschakeling en kwam alsnog langszij: 2-2. EKC probeerde hierna om weer aan de leiding te komen maar kreeg in de 89e minuut de deksel op de neus. Het verdedigde niet resoluut uit en TKB liet zich dit buitenkansje niet meer ontgaan: 2-3. Dit bleef het ook tot het eindsignaal waarmee EKC gezien het wedstrijdbeeld een onnodige nederlaag leed. Door de afwezigheid van Chantal Hofman, Marjon Bos en Charlotte van Dort mistte het wel een echte afmaker voorin. Komende zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen VVK 3 in Groningen.

EKC 2 – GSVV The Knickerbockers 9 2-3 (1-1). 23. Amber Meijer 1-0; 28. TKB 1-1; 57. Sophie Rozema 2-1; 86. TKB 2-2; 89. TKB 2-3.
Scheidsrechter: O. Jonker (Kloosterbure
EKC 2: Floor Knook, Inge Mulder, Sanne Werkman, Liene de Windt, Mila Bolt, Sophie van Tilburg, Birgit Bruinink, Liza Huizingh, Fleur Kijlstra, Amber Meijer, Nya Nyangoma, Ann Hazenberg, Sophie Rozema.