vv Winsum MO17 wint Final League

De v.v. Kloosterburen organiseerde zaterdag 10 juni op haar sportpark “Westerklooster” de Final League voor MO17 (4e fase). Naast EKC namen hier competitiegenoten SV Bedum, vv Winsum en DVC Appingedam deel. SJO Coendersborg kwam niet opdagen. Dit waren de resultaten:

vv Winsum – SV Bedum                2-0

EKC – DVC Appingedam                1-0

In deze eerste wedstrijd (2 x 15 minuten) onder leiding van scheidsrechter L. Leber nam EKC al na drie minuten de leiding toen Sophie Rozema een DVC-ster dusdanig in verwarring bracht dat deze de bal in eigen doel deponeerde: 1-0. Even was DVC van de kaart maar ze hervond zichzelf alweer snel en drukte EKC terug. Het benutten van hun mogelijkheden was een tweede. Paal en keepster Indy Cordes stonden een treffer in de weg. In de 13e minuut was EKC dicht bij een treffer maar was net niet doortastend genoeg. Zo werd de rust met 1-0 bereikt.

Na de rust was het eerst EKC (nu met keepster Mila van Bolhuis onder de lat) dat kwam opzetten. DVC werd terug gedrongen en had het even zwaar. Evenwel wist EKC dit niet in daden om te zetten en aldra kwam ook DVC weer terug opzetten en moest nu EKC alle zeilen bij zetten om haar voorsprong te houden. Gelukkig lukte dat en was de eerste overwinning een feit.

vv Winsum – EKC                             3-1

De vv Winsum was een tegenstander van geheel ander kaliber. Toch was het weer EKC dat na 2 minuten de leiding nam. Een afstandsschot van Myrthe Staal was ineens raak: 0-1. Evenwel liet Winsum zich hierdoor niet uit het veld slaan en kwam opzetten. EKC moest het nu hebben van snelle uitvallen. Nadat Winsum lange tijd werd tegengehouden was een verrassend schot in de 13e minuut wel raak: 1-1. Dit bleef het tot de rust.

In de tweede helft stelde Winsum orde op zaken. Al na drie minuten werd het in tweede instantie 2-1. Winsum was nu de bovenliggende partij waardoor EKC onder druk kwam te staan. Vooralsnog leverde hun dat niets op. Een vrije trap belandde tegen de paal en keepster Rosa-Linde Meijer lag ook in de weg. In de 11e minuut kwam Winsum nog goed weg toen Myrthe Staal net op de keepster stuitte. Een minuut later was het aan de andere kant wel raak na een voorzet: 3-1. Daar bleef het bij.

SV Bedum – DVC Appingedam   1-3

DVC Appingedam – vv Winsum 0-1

EKC – SV Bedum                         0-4

SV Bedum, de huidige kampioen van de competitie, leek na twee nederlagen wel een prooi voor EKC maar dat pakte helaas geheel anders uit. Was Bedum in beide voorgaande wedstrijden de mindere nu liet ze duidelijk van zich spreken. Met Myrthe Staal op het doel lukte het EKC toch om Bedum geruime tijd tegen te houden. Zelf kwam EKC er moeilijk uit. In de 11e minuut leek Manon Faber er door te komen maar de keepster van Bedum was net iets sneller. In de 14e minuut kwam Bedum na een snelle aanval alsnog op 0-1.

In de tweede helft drong Bedum verder op naar voren. EKC bleef tegenhouden maar door twee snelle doelpunten in de 4e en 5e minuut stond men op een onoverbrugbare achterstand: 0-3. Keepster Sophie Rozema wist in de 11e minuut nog te redden maar was op een lage schuiver in de 13e minuut kansloos: 0-4. Hier bleef het bij en daarmee werd EKC 4e en laatste.

Dit leverde de volgende eindstand op:

1. Winsum                                        3    3    0    0    9    6-1

2. DVC Appingedam                       3    1    0    2    3    3-3

3. SV Bedum                                    3    1    0    2    3    5-5

4. EKC                                               3    1    0    2    3    2-7

De selectie bestond uit Baraa Aldougheim, Kawthar Aldougheim, Isabella Bippes, Mila van Bolhuis, Indy Cordes, Manon Faber, Esther Hendriksen, Sophie Rozema, Iris Smits, Lenthe Solinger, Myrthe Staal en Rosa-Linde Meijer. Hiermee sloot EKC MO17 het seizoen af.