EKC 2 sluit af in stijl

In hun laatste competitiewedstrijd stonden de voetbaldames van EKC 2 dinsdagavond 6 juni op sportpark “Westerklooster” te Kloosterburen tegen het lager geklasseerde Noordpool-U.F.C. uit Uithuizen. Uit had EKC nipt met 0-1 gewonnen en ook deze keer ging het niet gemakkelijk maar gewonnen werd er wel en ruim ook. Noordpool maakte het veld klein waardoor EKC in de aanval onder druk stond. Ook was het tempo vrij laag. In de 16e minuut kwam EKC op 1-0. Anouk Koster bediende Liene de Windt die doorging en scoorde. De thuisploeg was wel duidelijk meer voorin maar vooralsnog leverde dit nog geen doelpunten op. Noordpool daarentegen deed ook iets van zich horen maar keepster Mila Bolt en onder andere verdedigster Sophie van Tilburg ruimden alles op. Nadat EKC een aantal kansen lietb liggen was het in de 41e minuut wel eindelijk raak. Een corner van Marlies Tammens werd door Amelie Bippens met de schouder binnen gewerkt: 2-0. Tot de rust bleef het hierbij.

Na de rust stond Anouk Koster op het doel daar Mila Bolt nu in het veld wilde meedoen. Ook in deze tweede helft was EKC wel de bovenliggende partij maar Noordpool liet zich niet wegdrukken. Keepster Koster kreeg dan ook genoeg te doen maar dat deed ze met verve. Nadat de thuisploeg mogelijkheden liet liggen was het in de 59e minuut wel raak. Mila Bolt werd aangespeeld door Chantal Hofman en stoorde dermate in de Noordpool-defensie dat één harer speelsters de bal in eigen doel werkte: 3-0. Noordpool poogde wat terug te doen maar EKC gaf haar daartoe geen mogelijkheden. Zelf vond het nog éénmaal de weg naar het doel. In de 82e minuut ging Chantal Hofman over links door en zette de bal voor op Fleur Kijlstra die de eindstand op 4-0 bepaalde waarmee EKC de competitie in stijl afsloot. Door dit resultaat eindigde men op de 6e plaats (van 14) met 36 punten uit 26 wedstrijden en een doelsaldo van 62 voor en 69 tegen. De doelpunten kwamen op naam van Chantal Hofman 28, Charlotte van Dort 4, Liene de Windt 4, Marjon Bos 3, Liza Huizingh 2, Loes Korhorn 2, Amber Meijer 2, Inge Mulder 2, Marlies Tammens 2, Nikki Werkman 2, Amelie Bippens 1, Anouk Faber 1,  Ann Hazenberg 1, Floor Knook 1, Fleur Kijlstra 1, Amarens van der Pol 1, Sophie Rozema 1, Myrthe Staal 1, Johanna van de Steeg 1, Sanne Werkman 1, Tegenstander 1.

EKC 2 – Noordpool-U.F.C. 4-0 (2-0). 16. Liene de Windt 1-0; 41. Amelie Bippens 2-0; 59. Noordpool (e.d.) 3-0; 82. Fleur Kijlstra 4-0.
Scheidsrechter: J. Wierenga (Kloosterburen)
EKC 2: Floor Knook, Inge Mulder, Sanne Werkman, Liene de Windt, Mila Bolt, Sophie van Tilburg, Liza Huizingh, Fleur Kijlstra, Ann Hazenberg, Anouk Koster, Amelie Bippens, Chantal Hofman, Marjon Bos.