Winsum VR3 en EKC VR2 spelen gelijk

Winsum 3 en EKC 2 spelen gelijk

Het tweede elftal van EKC toog zaterdag 28 oktober naar Winsum voor de wedstrijd tegen streekgenoot vv Winsum 3. EKC had de wind min of meer mee en zocht de aanval. Het was mee voorin dan de thuisploeg maar zag de thuisploeg in de 21e minuut wel op 1-0 komen toen een aanval niet adequaat werd afgestopt. Door het natte en glad kunstgrasveld werd het voetballen wel wat bemoeilijkt. EKC was wel de bovenliggende partij maar moest wel blijven oppassen voor de uitvallen van Winsum. Helaas lukte het EKC niet om voor de rust gelijk te komen. Fleur Kijlstra zag haar schot gestopt terwijl Anouk Koster naast schoot. Ook Ann Hazenberg zag haar poging strandden terwijl een corner van Koster in het zijnet belandde. Zo stond het bij de rust nog 1-0.

Na de rust drong EKC meer aan. Vooralsnog leverde dit geen resultaat op maar de gasten kwamen al meer dichterbij. Wel moest men blijven oppassen als Winsum een poging deed maar dit werd goed opgelost. Uiteindelijk viel in de 72e minuut de verdiende gelijkmaker. Chantal Hofman kreeg de bal bij Loes Korhorn die doorging en de 1-1 binnen schoot. Nu wilde EKC meer en in de 77e minuut lukte dat. Chantal Hofman stuitte op de keepster maar de mee gesnelde Sophie Rozema was attent en schoof de 1-2 binnen. EKC probeerde hierna de score verder uit te breidden maar zag haar pogingen allemaal strandden. En zoals vaker viel het doelpunt dan ook aan de andere kant. Een ongelukkige uittrap van een verder goed keepende doelvrouwe Maaike Adema belandde in de 88e minuut voor de voeten van een aanvalster van Winsum die hier wel raad mee wist: 2-2. Daar bleef het bij. Er had een overwinning in gezeten maar men troostte zich met de gedachte dat er in ieder geval niet verloren werd. Overigens speelde Liene de Windt als libero een puike wedstrijd. Komende zaterdag komt v.v. Oosterparkers op bezoek in Kloosterburen.

Winsum 3 – EKC 2 2-2 (1-0). 21. Winsum 1-0; 72. Loes Korhorn 1-1; 77. Sophie Rozema 1-2; 88. Winsum 2-2.
Scheidsrechter: H. Schaaphok (Winsum)
EKC 2: Inge Mulder, Maaike Adema, Chantal Hofman, Sophie Rozema, Mila Bolt, Liene de Windt, Liza Huizingh, Birgit Bruinink, Floor Knook, Ann Hazenberg, Loes Korhorn, Fleur Kijlstra, Anouk Koster, Manon Faber, Sanne Werkman.