EKC VR18+ nog steeds aan kop

De 18+vrouwen van EKC speelden vrijdagavond 17 mei in Onderdendam de 4e ronde van de 1e klasse 33. De selectie van Johan Bos bestond uit Elise Bijlholt, Joni Meurs, Fleur Nienhuis (doel), Celina Diephuis, Noor Veldink, Sophie van Tilburg, Manon Krans, Tetske Oostenbrink, Ann Hazenberg en Kiki van der Horn. Daar Harkstede er niet was kreeg zij alle wedstrijden 0-0. Dit waren de resultaten:

Harkstede – ST Middelstum/KRC    0-0
Stedum – SV Onderdendam            0-3
ST Middelstum/KRC – Stedum        1-0
SV Onderdendam – EKC                  0-1

De wedstrijd ging wat heen en weer. EKC speelde niet overtuigend maar kon goed meekomen. EKC kreeg enkele mooie kansen maar wist hier helaas geen gebruik van te maken. Ook de thuisploeg zag geen kans om keepster Diephuis te passeren. Pas in de 17e minuut nam EKC een voorsprong. Een voorzet van de linkerflank van Celina Diephuis werd door de Onderdendam-keepster in eigen doel gewerkt: 0-1. Twee minuten later spatte een vrije trap van Elise Bijlholt nog uiteen op de lat maar met de 0-1 greep EKC wel de drie punten.

Stedum – Harkstede                       0-0
EKC – ST Middelstum/KRC             0-1

In feite de eerste wedstrijd. Deze tegenstander was altijd al lastig. De blauwhemden hadden iets de overhand en vooral hun nummer 8 was een gesel voor de EKC-defensie. Ook kreeg Middelstum/KRC meerdere malen teveel ruimte waarvan het gelukkig voor EKC geen gebruik maakte. Toch zou EKC tegen een 0-1 nederlaag gaan aanlopen. In de 16e minuut lette EKC even niet goed op en de goede nummer 8 schoot de 0-1 binnen. EKC probeerde het nog te draaien maar verder dan een bal naast en schot op de paal van Noor Veldink kwam men niet meer.

Middelstum/KRC – Onderdendam  3-0
Harkstede – EKC                              0-0
EKC – Stedum                                  3-0

Stedum was duidelijk de zwakke zuster in het geheel. Hun resultaten zijn niet om over naar huis te schrijven maar zoals ze zelf zeggen zij komen voor de gezelligheid. EKC maakte hier dan ook gretig gebruik van. Al na een minuut schoot Elise Bijlholt de 1-0 binnen. EKC was duidelijk de dominerende partij. Stedum deed wel enkele pogingen maar zonder resultaat. In de 8e minuut kwam EKC op 2-0. Een schot van Ann Hazenberg werd door de keepster in eigen doel gewerkt. EKC ging door en twee minuten later was het opnieuw raak. In het gerommel voor het Stedumer doel was het Joni Meurs die de 3-0 binnen tikte. Hierna wilde EKC de score nog verder opvoeren maar verdere pogingen brachten niets meer op. Ook Stedum probeerde nog wat maar vond keepster Fleur Diephuis in haar weg. Door deze resultaten blijft EKC één punt boven ST Middelstum/KRC staan en zal de beslissing vrijdag 24 mei in Middelstum vallen.

SV Onderdendam – Harkstede       0-0

Dit leverde de volgende tussenstand op:

1. EKC                                16    10     4     2     34     23- 6
  2. ST Middelstum/KRC       16    10     3     3     33     27- 9
  3. Harkstede                       16      5     6     5     21     20-12
  4. SV Onderdendam           16      5     5     6     20     14-15
  5. Stedum                           16      0     2    14      2       4-46

Zoals gezegd wordt de laatste en beslissende ronde op vrijdag 24 mei in Middelstum gespeeld.