EKC VR1 verliest allerlaatste wedstrijd

EKC verliest allerlaatste wedstrijd

De allerlaatste wedstrijd in haar bestaan speelden de voetbaldames van EKC (Eenrum/Kloosterburen) zaterdag 18 mei in Winsum tegen het elftal van vv Winsum 2. Thuis had EKC eerder met 7-0 gewonnen maar nu zou het toch anders gaan. Onder zeer warme weersomstandigheden en op kunstgras ging EKC in een zeer gewijzigde opstelling van start. Daar het de laatste wedstrijd ook van het seizoen was stonden alle speelsters op andere plekken dan normaal. Zo mocht Nicky Knol het doel verdedigen. Het was Winsum dat in de 9e minuut, volgens EKC een buitenspeldoelpunt, middels Lieke Danhof de 1-0 noteerde. EKC probeerde wat terug te doen maar Winsum was meer de bovenliggende partij. Dit resulteerde in de 15e minuut ook in de 2-0 nu door Melinda Hilbelink. Tot de rust bleef het hierbij.

In de tweede helft, nu met Emma Postma op doel, toog EKC wel naar voren maar zonder resultaat. Wel kregen de gasten de nodige kansen maar een weg naar het doel werd niet gevonden. Winsum had daar eveneens last van maar vond in de 90e minuut toch nog een gaatje waardoor wederom Lieke Danhof de eindstand op 3-0 bepaalde. Door dit resultaat eindigde EKC dit seizoen op de 11e plaats met 12 punten uit 22 wedstrijden en een doelsaldo van 26 voor en 78 tegen. De 26 doelpunten kwamen op naam van Judith Zuidersma 7, Nicky Knol 6, Chantal Hofman 5, Rebecca Postma 2, tegenstander 2 en Loes Korhorn, Anouk Faber, Amber Meijer en Noor Veldink elke met één. Dit was tevens de allerlaatste wedstrijd van EKC VR1 want de combinatie wordt zoals eerder gemeld opgeheven. Een deel van de selectie zet haar voetbalsport voort bij vv Zeester terwijl de rest naar het 7 tegen 7-voetbal gaat.

Winsum 2 – EKC 1 3-0 (2-0). 9. Lieke Danhof 1-0; 15. Melinda Hilbelink 2-0; 90. Lieke Danhof 3-0.
Scheidsrechter: D. Mulder (Winsum)
EKC: Nikki Werkman, Iris Knol, Marlies Tammens, Marjon Bos, Joni Lukkien, Johanna van de Steeg, Noor Veldink, Rebecca Postma, Loes Korhorn, Judith Zuidersma, Emma Postma, Chantal Hofman, Ann Hazenberg, Nicky Knol.